.
. centre de ressources dilemmes et doutes le visage humain de mathématiques Qui sommes-nous Problème de mois activités de promotion babillard
Centrale des maths - centraledesmaths.uregina.ca
Centre de ressources
« centre de ressources »
. .
Strand Volet
Tous les volets de l'élémentaire
. .
nouvelle recherche

Nous avons trouvé 68 articles correspondant à votre recherche.
 
Page
1/5
L'équité des sexes
 
Cet article contient un grand nombre d'idées pour assurer que les filles autant que les garçons apprennent les mathématiques.
L'enseignement des étapes de la résolution de problèmes: des exemples
 
On décrit, au moyen d'exemples tirés du programme d'études, les étapes de la résolution de problèmes.
La Résolution des Problèmes et les Réseaux
 
Dans l'exemple ci-dessous, nous partons d'une situation familière è l'élève pour arriver au modèle mathématique. Un des avantages de cette activité est qu'il n'y a pas de solution unique. Trouver diverses
Le langage mathématique
 
Cet article aidera les élèves à accroître le vocabulaire relié aux opérations de base.
Les calculatrices dans la salle de classe (TEC)
 
Un aperçu de l'accent qu'on accorde à la calculatrice dans l'apprentissage des mathématiques.
Les collectivités urbaines et rurales
 
Au cours de la présente leçon, les élèves compareront certains traits distinctifs des collectivités urbaines et des collectivités rurales au moyen des Profils des communautés, qui comportent des statistiques du recensement canadien. Les élèves liront et interpréteront des données présentées en tableaux et résumeront leurs constatations.
Les liens
 
Un aperçu des concepts et objectifs mathématiques aux trois niveaux, de même que les liens entre ces niveaux.
Si les maths m'étaient contées.....
 
Cet article indique les concepts mathématiques qui peuvent être développés par l'entremise de la littérature de jeunesse et offre une liste de livres et problèmes pouvant être utilisés.
4-colour theorem
 
A brief history and description of the 4-colour theorem and its proof.
A grade 4 enrichment activity
 
In this resource John explains how he used the “grains of wheat on a checkerboard” activity in a grade 4 classroom.
Aboriginal Perspectives
 
Aboriginal Perspectives is a companion web site to Math Central. It is part of Mathematics with a Human Face. The purpose is to create and make available lesson ideas for teachers, constructed around video clips with an Aboriginal focus. The site is under construction and in its infancy but the intent is that the number of video clips will increase and the lessons will span all areas of the curriculum.

Proceed to Aboriginal Perspectives.
Aboriginal resources in mathematics education
 
Karen designed this website to assist teachers and pre-service teachers in the area of mathematics from Kindergarten to Grade 12 . Here you will find a multitude of teacher resources to assist you in incorporating Aboriginal content in your mathematics program.
An Interview in the Real World
 
This is an article in the eighth edition of Ideas and Resources for Teachers of Mathematics, a newsletter published by the Saskatchewan Mathematics Teachers' Society. The topic of the eighth edition of the newsletter is "Real World Problem Solving". This article is an interview by a primary grade student with an airline pilot.
Atlatl Lessons Grades 4-12
 
The atlatl and dart, the predecessor to the bow and arrow, was very important in the lives of Aboriginals in Saskatchewan and all over the world up until about 2000 years ago. Experiment based lessons allow students to learn about the science behind the weapon system that put humans on top of the food chain. Subject integrated lessons for grades 4-12 in the areas of math, science and social studies based on Saskatchewan curriculum objectives.
Can I Build Another One
 
This is an article in the sixth edition of Ideas and Resources for Teachers of Mathematics, a newsletter published by the Saskatchewan Mathematics Teachers' Society. The topic of the fifth edition of the newsletter is geometry. In this article Jill describes a geometric activity which she undertook on an interactive math night with her grade three students and their parents, and the enthusiasm shown by the students that night and the next day.
 
Page
1/5

 

 


Centrale des maths reçoit une aide financière de l’Université de Regina et de The Pacific Institute for the Mathematical Sciences.

CMS
.

 

accueil centre de ressources accueil Société mathématique du Canada l'Université de Regina PIMS