Nous avons trouvé 68 articles correspondant à votre recherche.
|
|
|
|
|
|
|
|
Cet article contient un grand nombre d'idées pour assurer que les filles autant que les garçons apprennent les mathématiques.
|
AUTEUR(S): le personnel du ministère de l'Éducation de la Saskatchewan
|
|
|
|
On décrit, au moyen d'exemples tirés du programme d'études, les étapes de la résolution de problèmes.
|
AUTEUR(S): Jack Hope pour le ministère de l'Éducation de la Saskatchewan
|
|
|
|
Dans l'exemple ci-dessous, nous partons d'une situation familière è l'élève pour arriver au modèle mathématique. Un des avantages de cette activité est qu'il n'y a pas de solution unique. Trouver diverses
|
AUTEUR(S): Denis and Diane Hanson
|
|
|
|
Cet article aidera les élèves à accroître le vocabulaire relié aux opérations de base.
|
AUTEUR(S): Stéphanie Leitao
|
|
|
|
Un aperçu de l'accent qu'on accorde à la calculatrice dans l'apprentissage des mathématiques.
|
AUTEUR(S): Maxine Stinka pour le ministère de l'Éducation de la Saskatchewan
|
|
|
|
Au cours de la présente leçon, les élèves compareront certains traits distinctifs des collectivités urbaines et des collectivités rurales au moyen des Profils des communautés, qui comportent des statistiques du recensement canadien. Les élèves liront et interpréteront des données présentées en tableaux et résumeront leurs constatations.
|
AUTEUR(S): Dawn Sheldrick and Jennifer Hall pour Statistique Canada
|
|
|
|
Un aperçu des concepts et objectifs mathématiques aux trois niveaux, de même que les liens entre ces niveaux.
|
AUTEUR(S): le personnel du ministère de l'Éducation de la Saskatchewan
|
|
|
|
Cet article indique les concepts mathématiques qui peuvent être développés par l'entremise de la littérature de jeunesse et offre une liste de livres et problèmes pouvant être utilisés.
|
AUTEUR(S): Diane Hanson and Maria Chow
|
|
|
|
A brief history and description of the 4-colour theorem and its proof.
|
AUTEUR(S): Chris Fisher
|
|
|
|
In this resource John explains how he used the “grains of wheat on a checkerboard” activity in a grade 4 classroom.
|
AUTEUR(S): John Hurgeton
|
|
|
|
Aboriginal Perspectives is a companion web site to Math Central. It is part of Mathematics with a Human Face. The purpose is to create and make available lesson ideas for teachers, constructed around video clips with an Aboriginal focus. The site is under construction and in its infancy but the intent is that the number of video clips will increase and the lessons will span all areas of the curriculum.
Proceed to Aboriginal Perspectives.
|
AUTEUR(S): Faculty and Students at the University of Regina
|
|
|
|
Karen designed this website to assist teachers and pre-service teachers in the area of mathematics from Kindergarten to Grade 12 . Here you will find a multitude of teacher resources to assist you in incorporating Aboriginal content in your mathematics program.
|
AUTEUR(S): Karen Arnason
|
|
|
|
This is an article in the eighth edition of Ideas and Resources for Teachers of Mathematics, a newsletter published by the Saskatchewan Mathematics Teachers' Society. The topic of the eighth edition of the newsletter is "Real World Problem Solving". This article is an interview by a primary grade student with an airline pilot.
|
AUTEUR(S): Dean Goranson
|
|
|
|
The atlatl and dart, the predecessor to the bow and arrow, was very important in the lives of Aboriginals in Saskatchewan and all over the world up until about 2000 years ago. Experiment based lessons allow students to learn about the science behind the weapon system that put humans on top of the food chain. Subject integrated lessons for grades 4-12 in the areas of math, science and social studies based on Saskatchewan curriculum objectives.
|
AUTEUR(S): Janice Cotcher
|
|
|
|
This is an article in the sixth edition of Ideas and Resources for Teachers of Mathematics, a newsletter published by the Saskatchewan Mathematics Teachers' Society. The topic of the fifth edition of the newsletter is geometry. In this article Jill describes a geometric activity which she undertook on an interactive math night with her grade three students and their parents, and the enthusiasm shown by the students that night and the next day.
|
AUTEUR(S): Jill Britton
|