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Faire des Parallèles Autour le Monde
 
Géographie rencontre mathématiques à mi-chemin entre les latitudes.
Guide de l'enseignant sur la découverte des données
 
Le présent guide vise à soutenir les enseignants de l'élémentaire et du secondaire dans l'enseignement des compétences de base en statistique. Il fournit aux enseignants des instructions précises pour les aider à :
  • trouver des ensembles intéressants de données canadiennes qui répondent aux besoins des différents niveaux scolaires;
  • choisir les diagrammes convenant à différents types de données;
  • calculer des mesures statistiques de base avec l'utilisation ou non de logiciels.
Modélisation quadratique du nombre d'hommes inscrits à des programmes d'apprentissage
 
Les élèves apprendront dans la présente leçon des modes d'application de la forme canonique [y = a(x – h)2 + k] d'une équation quadratique. Ils extrairont de la base de données E-STAT de Statistique Canada des données sur le nombre d'hommes inscrits à des programmes d'apprentissage au Canada et ils les importeront dans un logiciel de statistique. En rajustant les valeurs des paramètres a, h et k afin de maximiser l'ajustement de la parabole aux données sur le nombre d'hommes inscrits à des programmes d'apprentissage, les élèves modéliseront une équation quadratique dans le logiciel. Ils acquerront une meilleure compréhension du rôle des paramètres dans la forme canonique d'une équation quadratique.
A Rise over Run, and a 10 versus 1
 
A diamond slope, or the slope of the angle bisector, is considered in this note as a generalization of two well-known slope relationships. This general approach is compared then with well-known approaches using various examples.
A Trig Exercise Inspired by the Use of a Graphing Calculator. (HTML ou PDF)
 
An example of a problem in algebra or trigonometry that is motivated by an exercise with a graphing calculator. The graph leads to an exercise with a trigonometric identity.
An Arc Midpoint Computation Lesson
 
In this note the authors give an expression for locating the midpoint of a circular arc and a calculator for determining the midpoint.
An Arc Midpoint Computation Proof
 
In this note the authors give an proof of the expression for locating the midpoint of a circular arc that was given in his note with Gregory V. Akulov.
Arc Midpoint Algorithm
 
Gregory and Oleksandr have built on the arc midpoint resource and the proof of the arc midpoint formula by constructing an algorithm for finding the coordinates of the midpoint. It is hoped that teachers of high school Mathematics and Computer Science will use these resources to enrich the teaching and learning in both subject areas.
Arc Midpoint Computation Amplified by … Gravitation
 
Gregory and Oleksandr use their Arc Midpoint Computation approach to solve a problem concerning gravitational potential energy and then challenge the reader to solve the same problem using an alternative approach.
Arc Midpoint Computation Welcomes Trig Interpretation
 
Gregory and Oleksandr extend their arc midpoint computation to determine the midpoint of a section of a sine curve.
Arc's Midpoint Turns Kinetic, Adds Applied to Theoretic...
 
Gregory finds another application of his arc midpoint computation, this time to the kinetic energy of an object moving along a semicircle.
Chalking out Some Geometry from a Bit of Trigonometry
 
Oleksandr and Gregory extend interpretations of non-piecewise identities for sin^(-1)x+ sin^(-1)y and cos^(-1)x+ cos^(-1)y using several Euclidean geometry statements and illustrations.
Deriving the Slopes of the Angle Bisectors
 
In this note Gregory uses a trig identity to develop an expression for the slopes of the angle bisectors of two lines in terms of the slopes of the lines that form the angle.
Diamond Slopes and Speedy Whales via… One Identity
 
A trigonometric identity is used to develop a formula for the slope of a rhombus diagonal. This expression is then used to find the velocity of a whale.
Frieze Designs in Indigenous Art
 
In this article Judi and Harley illustrate the seven frieze patterns using art of the indigenous peoples of North America. They then develope some of the mathematics of frieze patterns at a level that is accessible to many students. The teacher notes contain activities with frieze patterns for students at all levels.
 
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