Nous avons trouvé 23 articles correspondant à votre recherche.
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Géographie rencontre mathématiques à mi-chemin entre les latitudes.
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AUTEUR(S): Oleksandr G. Akulov
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Le présent guide vise à soutenir les enseignants de l'élémentaire et du secondaire dans l'enseignement des compétences de base en statistique. Il fournit aux enseignants des instructions précises pour les aider à :
- trouver des ensembles intéressants de données canadiennes qui répondent aux besoins des différents niveaux scolaires;
- choisir les diagrammes convenant à différents types de données;
- calculer des mesures statistiques de base avec l'utilisation ou non de logiciels.
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AUTEUR(S): Statistique Canada
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Les élèves apprendront dans la présente leçon des modes d'application de la forme canonique [y = a(x – h)2 + k] d'une équation quadratique. Ils extrairont de la base de données E-STAT de Statistique Canada des données sur le nombre d'hommes inscrits à des programmes d'apprentissage au Canada et ils les importeront dans un logiciel de statistique. En rajustant les valeurs des paramètres a, h et k afin de maximiser l'ajustement de la parabole aux données sur le nombre d'hommes inscrits à des programmes d'apprentissage, les élèves modéliseront une équation quadratique dans le logiciel. Ils acquerront une meilleure compréhension du rôle des paramètres dans la forme canonique d'une équation quadratique.
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AUTEUR(S): Jennifer Hall, Joel Yan and Sheona Duthie, Statistique Canada
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A diamond slope, or the slope of the angle bisector, is considered in this note as a generalization of two well-known slope relationships. This general approach is compared then with well-known approaches using various examples.
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AUTEUR(S): Gregory V. Akulov
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An example of a problem in algebra or trigonometry that is motivated by an exercise with a graphing calculator. The graph leads to an exercise with a trigonometric identity.
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AUTEUR(S): Rick Seaman
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In this note the authors give an expression for locating the midpoint of a circular arc and a calculator for determining the midpoint.
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AUTEUR(S): Gregory V. Akulov and Oleksandr (Alex) G. Akulov
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In this note the authors give an proof of the expression for locating the midpoint of a circular arc that was given in his note with Gregory V. Akulov.
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AUTEUR(S): Oleksandr (Alex) G. Akulov
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Gregory and Oleksandr have built on the arc midpoint resource and the proof of the arc midpoint formula by constructing an algorithm for finding the coordinates of the midpoint. It is hoped that teachers of high school Mathematics and Computer Science will use these resources to enrich the teaching and learning in both subject areas.
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AUTEUR(S): Oleksandr G. Akulov and Gregory V. Akulov
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Gregory and Oleksandr use their Arc Midpoint Computation approach to solve a problem concerning gravitational potential energy and then challenge the reader to solve the same problem using an alternative approach.
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AUTEUR(S): Gregory V. Akulov and Oleksandr G. Akulov
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Gregory and Oleksandr extend their arc midpoint computation to determine the midpoint of a section of a sine curve.
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AUTEUR(S): Gregory V. Akulov and Oleksandr G. Akulov
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Gregory finds another application of his arc midpoint computation, this time to the kinetic energy of an object moving along a semicircle.
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AUTEUR(S): Gregory V. Akulov
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Oleksandr and Gregory extend interpretations of non-piecewise identities for
sin^(-1)x+ sin^(-1)y and cos^(-1)x+ cos^(-1)y using several Euclidean geometry statements and illustrations.
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AUTEUR(S): Oleksandr G. Akulov and Gregory V. Akulov
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In this note Gregory uses a trig identity to develop an expression for the slopes of the angle bisectors of two lines in terms of the slopes of the lines that form the angle.
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AUTEUR(S): Gregory V. Akulov
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A trigonometric identity is used to develop a formula for the slope of a rhombus diagonal. This expression is then used to find the velocity of a whale.
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AUTEUR(S): Gregory V. Akulov and Oleksii V. Akulov
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In this article Judi and Harley illustrate the seven frieze patterns using art of the indigenous peoples of North America. They then develope some of the mathematics of frieze patterns at a level that is accessible to many students. The teacher notes contain activities with frieze patterns for students at all levels.
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AUTEUR(S): Judi McDonald and Harley Weston
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