Nous avons trouvé 92 articles correspondant à votre recherche.
|
|
|
|
|
|
|
|
Analysez les données sur le transport à l’école à l’aide de tableaux « tige et feuilles » et de diagrammes circulaires.
|
AUTEUR(S): France Caron et Linda Gattuso pour Statistique Canada
|
|
|
|
Examinez ce que vous pouvez ou ne pouvez pas conclure à partir des résultats d’enquête.
|
AUTEUR(S): Florence Glanfield et Janelle Tang pour Statistique Canada
|
|
|
|
Vérifiez la théorie qu’illustre le fameux croquis de Léonard de Vinci—selon laquelle l’étendue des bras est égale à la taille—en utilisant un échantillon d’élèves de votre classe.
|
AUTEUR(S): Census at School - New Zealand
|
|
|
|
Choisissez une question intéressante que vous étudierez à l’aide des résultats de votre classe.
|
AUTEUR(S): Angela McCanny pour Statistique Canada
|
|
|
|
Comparez les données d’enquête de votre classe aux résultats provenant d’un échantillon d’élèves canadiens et tirez des conclusions.
|
AUTEUR(S): Florence Glanfield et Janelle Tang pour Statistique Canada
|
|
|
|
Amusez-vous à déterminer l’âge selon différentes unités de temps : minutes, jours, mois…
|
AUTEUR(S): CensusAtSchool – U.K.
|
|
|
|
Examinez des diagrammes à barres représentant les mêmes données mais utilisant des échelles différentes.
|
AUTEUR(S): Florence Glanfield et Janelle Tang pour Statistique Canada
|
|
|
|
Prédisez votre taille adulte d’après votre taille actuelle.
|
AUTEUR(S): CensusAtSchool – U.K
|
|
|
|
Examinez l’incidence des biais sur les résultats d’enquête.
|
AUTEUR(S): Florence Glanfield et Janelle Tang pour Statistique Canada
|
|
|
|
A brief history and description of the 4-colour theorem and its proof.
|
AUTEUR(S): Chris Fisher
|
|
|
|
A geometric description of the square root algorithm.
|
AUTEUR(S): A. Grzesina
|
|
|
|
Aboriginal Perspectives is a companion web site to Math Central. It is part of Mathematics with a Human Face. The purpose is to create and make available lesson ideas for teachers, constructed around video clips with an Aboriginal focus. The site is under construction and in its infancy but the intent is that the number of video clips will increase and the lessons will span all areas of the curriculum.
Proceed to Aboriginal Perspectives.
|
AUTEUR(S): Faculty and Students at the University of Regina
|
|
|
|
Karen designed this website to assist teachers and pre-service teachers in the area of mathematics from Kindergarten to Grade 12 . Here you will find a multitude of teacher resources to assist you in incorporating Aboriginal content in your mathematics program.
|
AUTEUR(S): Karen Arnason
|
|
|
|
This resource contains instructions on building a uniform polyhedra "star ball" from modules of folded paper. Animation is used to illustrate the folding of the paper. Students are then challenged to construct other uniform polyhedra from the same modules and to discover how they can be "coloured" by using coloured paper. The construction should be possible for beginning middle year students and some of the questions challenging to students at the upper secondary level.
|
AUTEUR(S): Stacey Wagner and Jason Stein
|
|
|
|
This note is a response to a question sent to Quandaries and Queries by Ben Dixon asking how to approximate pi. Chris wrote a nice description of the method used by Archimedes in approximately 250 BC.
|
AUTEUR(S): Chris Fisher
|